Grill på vift

Precis när jag vaknade så tänkte jag - Grillen!. Sträcker ut handen och väcker Sören och frågar om han kom ihåg att ta med grillen. Men den står kvar på Jurmo. Jag ringer några samtal och får veta att färjan just lämnat Jurmo. Nästa kommer inte in förrän sent i kväll och vi har inte tid att vända om. Men den vänliga damen på Turistinformationen säger att hennes dotter just nu är på Jurmo. Hon lovar ta grillen med på färjan och jag får ta bussen till Pargas dagen efter och hämta igen grillen. Det hade troligen varit mer ekonomiskt att köpa ny grill. Men var hittar man en bra, båtvänlig grill så där i en hast? Bäst att den håller några år till.



Vi har legat på svaj i en vik i Norra Nagu. Norr om Pärnäs. Fin segling till Nådendal där vi tas emot av Siv och Jan-Eric på Selene. Senare på kvällen kommer Emilia och Isabelle som åkt färja från Grisslehamn till Käringsund, buss till Mariehamn och därefter med Isabella till Åbo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0