Tillbaka i Sverige

Ja, ja, jag vet. Gotland ligger i Sverige. Men ändå känns det som om vi varit utomlands. Till råga på allt pratar de ju utrikiska på Gotland! Nästan lika obegripligt som norska.

Vi landade i kuling i Lickershamn och det blev inte bättre väder för överfart tillbaka till fastlandet. Jo, visserligen gav sig kulingen men blåsat fortsatte. Vi beslutade oss därför att gå innan blåsat tilltog. 12 timmar tog det att gå från Lickershamn till Östermarsfladen på norra Nottarö. Vi hittde ankarplats klockan 01.20. Tack och lov för radarn som visade oss vart alla båtar låg. Inte såg vi mycket i mörkret, men radarn fungerade. 

Även efter denna överfart är vi helt ense - överseglingar är inget för oss. Jag servar och matar och sköter katter och gubbe. Det ska hjälpas till vid toabesök (ja gubben klarar sig själv, men inte katterna). Jag lagar mat och fixar och donar. Blåmärken över hela kroppen, det är min lott av denna typ av resa. Vi tycker fortfarande inte att det är kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0